Gjorde en liten sökning på nätet, kollade priser på adsl-abonnemang. Surfade först in hos Universal Telecom och fick en uppmaning att slå till omedelbart (gulmarkerad text)


Billiga var de oxå, och som krydda på moset lockade de med 50 kr rabatt om man tecknade telefonabonnemang samtidigt.
Kollade vidare och hamnade efter ett tag på Glocalnets sida, ni vet de som är så låga.
Efter att ha knappat in telefonnumret satt jag och läste ytterligare ett meddelande med
Grattis i rubriken. Blev dock lite förvirrad då jag fick för mig att jag nyss hade läst samma text:


Det jag har markerat med gult är ju exakt samma formulering som hos Universal, in i minsta detalj. Kan inte vara slumpen. Är det samma ägare till de bägge bolagen och att de får använda varandras material? Har de använt samma byrå till sina hemsidor och någon där inte orkat spåna fram en klämkäckare formuleringvid jobb nummer två? Har någon tjuvkikat på den andres sajt? Förresten, Glocalnet erbjöd mig också 50 kr rabatt om man tecknade telefonabonnemang samtidigt.
Priserna då? Var de också samma kanske ni undrar? Nejdå, naturligtvis inte. Glocalnet, som marknadsför sina priser som så himla låga var en femtiolapp högre än Universal telecom!
Universal Telecom - Det var lågt.
Är det förresten någon som har erfarenhet av dem som internetleverantörer, hur deras kundtjänst och support fungerar? Där finns det två intressanta frågeställningar; väntetid i telefon och kompetens. Kompetensen är viktigast, två minuters väntetid i telefon är ointressant om man inte får någon hjälp alls. Och så till den viktigaste frågan - Systemstabilitet, är någon av bolagen som är känd för att vara sämre? Är lite rädd att man delvis får det man betalar för. Nu är jag kund hos Bredbandsbolaget och de är hyggligt stabila, hade en kort period förut när några nerkopplingar låg på "deras sida" och de har bra support - men frågan om det är värt 150:- extra i månaden om billigare bolag levererar en bra tjänst.
---
Andra bloggar om:
internet,
internetleverantörer,
universal telecom,
uvtc,
bredbandsbolaget,
reklam,
marknadsföring