tisdag 20 oktober 2009

googlingarna var bättre förr...

Jag har inte ägnat bloggen många tankar under mitt paus-år. Någon gång emellanåt, men väääldigt sällan, klickade jag upp räkneverket och såg till min förvåning att folk fortfarande besökte bloggen - mest tack vare google.

Tittade förstrött på sökordslistan igår kväll, alltså den lista över söksträngar som lett folk till bloggen. Vad har hänt med svenska folket? Bloggsökarna tycks ha blivit snudd på anständiga med ännu mindre konstiga sexsökningar än tidigare - på topp ligger frågor om statistik och räkneverk i blogger. olika särskrivningsfrågeställningar dyker också upp högt i listorna. Jag får leta ett bra tag i listorna innan jag hittar en söksträng att någon vill se vår socialdemokratiske partiordförande naken. "Nylontransvestit" var tydligen också något någon letade här. Annars, som sagt var, mest tråkigt anständiga googlingar.

Däremot hajjade jag till rejält häromdan när jag såg att två stycken med några timmars mellanrum googlade på ipren.blogspot.com och inte helt otippat kom hit. Konspirationsteorierna började snurra i huvudet på mig när såg att dessa bägge besök kom från olika ändar av USA.

Andra, tidigare och mycket mer roliga googlingar i denna blogg HÄR.

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: