söndag 28 oktober 2007

sovmorgon...

Tog mig en rejäl sovmorgon, fick lite dåligt samvete när jag tittade på klockan och såg att den var tolv. Samvetet dämpades något när jag kom på att vi hade gått över till vintertid, eller normaltid som det egentligen heter. Klockan var "bara" elva. Några timmar tidigare hade jag blivit väckt av en stressad dotter som hade försovit sig och skulle iväg på fotbollscup. Vaknade till då jag hörde henne leta fotbollsskor pch strumpor, tittade på klockan och såg att den var åtta, samtidigt som jag visste att hon skulle ha åkt klockan sju. Visstja, tänkte jag - klockan är ju inte omställd. Dottern klagade på att alla klockor i huset gich olika och skyllde försovningen på det. Jag förstår dock fortfarande inte hur man kan försova sig när klockan ställs om på hösten, det är ju på våren man skall försova sig, då sommartiden börjar och klockorna ställs fram en timme.

Samma kaos och förvirring hemma hos oss varje år, såg att EU utreder frågan om sommartidens vara eller icke vara. Trots allt hoppas jag att sommartiden blir kvar.

---
Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: