tisdag 23 januari 2007

nu är jag trött

Nu har jag suttit och klickat omkring i bloggen och ställt till en massa oreda, varit påväg att haverera hela jäkla bloggen i försök att finslipa diverse designsaker. Jag har nog fått ordning på allt men det är en del saker jag inte förstår hur det fungerar, ska kasta mig ut och söka på hjälpsidor om blogger i morgon när jag vaknar till. Inser att jag är för trött för att fortsätta nu, kom på att jag nog ska registrera en testblogg där jag kan experimentera och leka i stället utan att riskera att denna blogg periodvis ska se väldigt lustig ut. Ber om ursäkt till de få (två) besökare som kanske har fått en konstig visuell upplevelse.
Så, kanske jag kan sjösätta en lite personligare, förhoppnongsvis snyggare blogg än denna med standardmall snart.
p/s: Kan någon blogger-teknisk människa förklara för mig varför radavståndet är större i första stycket än i sista stycket i denna post trots att jag har använt samma span style i bägge? Samma fenomen dyker upp på flera ställen!

update: "fenomenet" jag bad om hjälp med finns inte i firefox, bara i ie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finslipa på du! :)

Men jag undrar över varför du sparar IP-nummer? På alla?
Tillåter PUL det?

Jag har bara konstiga frågor idag! :)

/D

r igg sa...

Darkangel, ip-numren sparas dels av Susnet (räknaren) under dagen och raderas varje natt och dels för de 100 senaste besöken av Statcounter.com för statistik av alla de slag. Jag kan omöjligt se vilka som gömmer sig bakom de olika ip-adresserna. Texten du såg nere i hörnet är en standardtext, jag är skyldig enligt svensk lag att berätta att bloggen använder coocies och att man kan stänga av cookiesfuntionen om man inte vill det. De flesta bloggar har någon form av räknare / statistiktjänst kopplad till sig, många av dem använder cookies för att hålla reda på återkommande / unika besökare men långt ifrån alla bloggare tänker på att de måste berätta det.