torsdag 31 januari 2008

det finns en leksak för varje ålder

Jag fortsätter att länka till höjdarbra blogginlägg jag hittar i min rundsurfining bland bloggarna. Denna gång är det C van Tijaax som har satt nivån på fikarumsdiskussionerna på hans arbetsplats.

Kommer osökt att tänka på en diskussion i mitt före detta fikarum. En arbetskompis hade bett hjälp av mig att öppna en fil han hade hittat på nätet, har för mig att det var någon form av image-fil och jag hade tipsat honom om vilket program han skulle prova. Hursomhelst klev jag in i fikarummet när arbetskompisen satt där, han tittade upp på mig och hälsade glatt -jag fick upp den.... Jag (fullständigt medveten om att det var datafilen han menade och att ingen annan förstod det) sken upp som en sol och svarade -grattis, då blev väl hustun glad!.

Jubel i publiken...

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rigg, du är allt en spelevink, du. Kom och muntra upp äggen på mitt kontor. Det kan behövas...

rigg sa...

lilla blå >> tack för erbjudandet, dyker väl in nå'n dag! (fast det är knappt 100 mil dit för mig)

C. van Tijaax sa...

HAHA!

Snabba kommentarer är dom bästa kommentarerna! :)