söndag 20 januari 2008

söndag kväll...

Jag har lackat golvet. Med oljelack. Spätt med lacknafta. Stått på knä över färgtråget och försökte låta bli att sniffa i mig...

Garvade åt hustrun som försökte dressera katterna att inte hoppa över min barrikad som ska hålla djur och tonåringar från kök och matrum medans lacket torkar över natten...

Loggade in på datorn - skulle kolla mejlen - hörde mig själv högläsa wwww. Fyra dubbel-v när jag knappade in gmailadressen. Skrattade - skrev rätt adress - kollade mejlen - Kollade in hos mymlan och satt sedan och garvade åt kommentarfältet i en het diskussion om språkpoliseri, där det smugit sig in ett litet troll som förgyller tillvaron...

Är det lacknaftan, eller är det så kul egentligen på riktigt?

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Off topic: Det låter löjligt att säga "Du är utmanad", men det är du .

Anonym sa...

Här är man off lite och då har du renoverat huset när man kommer tillbaka! Så flitig du är!

rigg sa...

johnny >> Årets (hittils) mest "off topic" kommentar ;) men jag antog den...

lotta >> Hahaha... Tänk om alla sa så...