söndag 2 september 2007

ett eget ufo...

Läste i E24 att en amerikansk tillverkare kommer att börja sälja flygande tefat för privatbruk i höst.




"Wow, vill ha..." skrek barnet i mig när jag läste. Tänk känslan av att glida fram tre meter över marken!

På tillverkarens hemsida finns det en film från en provflygning. En bit in i filmen tänkte jag "fejk" när jag upptäckte en hög kran som följde ufots framfart. Sedan har jag tittat om och försökt fokusera på stållinan och ser att den för det mesta hänger slak, men ibland är spänd framförallt i diagonalt läge - som om den vill hindra farkosten från att åka iväg.

Okej - det är en testflygning, det står massor med människor på marken och ingenting får gå fel, men nu är jag inte lika sugen längre... inte riktigt lika sugen... Sorterar ändå in den under etiketten köptips.

5 kommentarer:

Cax sa...

Yes!
Vad coolt!
Synd bara att prislappen inte är överens med min plånbok.

Jag klickade vidare på sidan och hittade ett par röda farkoster...dom var ju nästan snäppet coolare.

Matilda sa...

Finns det sådana glaskupoler att fälla upp över föraren om det regnar. I så fall kan jag tänka mig att ha en... Tror du att man behöver körkort för att få köra den?

Cax sa...

Matilda >> Det finns glaskupoler...jag såg det på deras hemsida! :)

rigg sa...

cax >> de där röda är inte heller att leka med. Eller rättare sagt, de där röda är också att leka med.

matilda >> cax har rätt, glaskupa finns.

Jag fattar inte varför jag ser massor med gamla sci-fi filmer framför mig när jag funderar på dessa farkoster?

stella sweden sa...

Tyckte mer att det såg ut som en ROSA vespa?
Möjligen blundade jag ett ögonblick?