söndag 9 september 2007

är kvinnorna ute efter mig?

Tre gånger idag.

1) En bil kör in rakt framför mig i en rondell så jag får bromsa ner för att inte trycka in sidan på den.

2) En bil som missar väjningsplikten, jag körde ganska fort och fick tvärbromsa och gira ordentligt för att undvika den framskärmen.

3) En annan rondell, en bil kör in rakt framför mig - kraftig inbromsning för att rädda min front och ett bakparti.

Gemensam nämnare?

Kvinnliga bilförare.

Är de ute efter mig, eller ser de mig inte trots att jag har en röd bil och lysen därfram?

Känner mig nästan som en hjälte idag. Har räddat tre kvinnor från trubbel!

---
Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

Cax sa...

*Mummel mummel* kvinnor *mummel* bilkörning *mummel* lagändring *mummel* FNYS! ;)

Anonym sa...

Eller så är du bara så snygg att de försöker ta kontakt! ;)

rigg sa...

cax >> passa dig så inte FI hackar din blogg ;)

lotta >> Jamen, är det närkontakt de är ute efter är det dumt att använda bil på det sättet :D

Cax sa...

Nä FI faen så kan vi inte ha det!
Tar genast tillbaka vad jag sa i min förra kommentar! :)

rigg sa...

cax >> Har du tänkt på att Fi dels är förkortning av det där feministpartiet och nån form av militärförkortning för fiende? Schyman valde förkortningen med omsorg! :D