fredag 28 december 2007

bra att undvika...

Att man skall undvika något tolkar jag som att man skall försöka låta bli något. Inte ett absolut "Du skall inte..." eller "Du får inte...". Jag vet inte, kanske jag tolkar ordet fel.


Ovanstående varningsskylt talar iallafall sitt tydliga språk hur man undviker döden genom att inte lägga sig mellan traktorn och skopan.

Varningsskylten vann iallafall tävlingen som årets knasigaste varningsskylt i Michigan Lawsuite Abuse Watch's årliga tävling över knäppa varningstexter. Andra plats togs hem av varningen för att stryka tröjan medan men har den på.

Ifjol vann ju varningen för att tvätta människor i tvättmaskinen, men jag tycker på något vis ändå att denna varningstext jag bloggade om nyligen ändå är bättre.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: