lördag 22 december 2007

god jul... eh... tallrik?

Jag är glad att jag inte behöver fundera på att äta detta till jul. Den bästa kommentaren i DN:s test är "Tur att antalet tallrikar är begränsat".
Vilka stackare är det då som (tvingas) äta denna sörja då? Ensamma, utan familj, släkt eller vänner som inte har ekonomiska möjligheter att lägga ut pengar på något vettigare i matväg till jul men ändå vill ha en tallrik julmat är min gissning. Kan tänka mig deras besvikna min när paketet öppnas och plasttallriken med sörja tittar fram. Paketet såg ju trevligt ut iallafall. Dn:s testare frågade Findus produktchef Tina Bång om "det inte hade varit idé att satsa lite mer på innehållet och ta 25 kronor i stället för 19:90" och det skulle de tänka på till nästa år.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ju groteskt ut!?

rigg sa...

lilla blå >> det skulle få mig att överväga ett vegetariskt alternativ!

Evalinn sa...

Herregud, om man inte orkar laga mat, vad är det för fel på pizza?

rigg sa...

evalinn >> i fjol, vid denna tid, satt jag och ett par kompisar och spånade på en julpizza med julskinka, köttbullar, prinskorv, sill, rökt fårfiol, edamerost toppat med kalvsylta och rödbetssallad. Hoppas att ingen någonsin realiserar den idén! ;)