torsdag 7 december 2006

gräsklipparen?

Mina två första bloggar har hållit nästan samma tema ;) så nu ska jag variera mig…

Nu är vi en bra bit in i december å vart är snön? Jag har förberett mig inför vintern och plockat fram snöskyfflarna, letat rätt på vinterkängor, handskar, mössa å halsduk. Hittar tillockmed igen långkalsongerna om det behövs. Inte en snöflinga så långt som ögat kan nå….

Tittar ut genom vardagsrumsfönstret och konstaterar att jag nog skulle ha klippt gräsmattan den där sista gången i höstas, då jag inte fick igång gräsklipparen för den hade stått för länge i regnet… Nu har väl den torkat till i garaget, hmmm… kanske man skulle…?

Nä… drar jag igång gräsklipparen nu plockar dom nog av mig nycklarna nästa gång jag kommer till jobbet, låser in mig, ger mig eget rum med mat och medicin… hahaha…

-Titta, där, mitt på den gröna gräsmattan – under äppelträdet ligger en av ungarnas fotbollar… fastän luften har gått ur den så ser det ut som den bara väntar på att någon ska sparka på den…

Blir det någon vit jul?

Inga kommentarer: