onsdag 6 december 2006

starta leksaksbutik online?

Jag håller på att göra en hemsida åt en kompis kompis företag, webdesign är inte mitt yrke utan bara en sak jag brukar ramla på ibland på hobby-basis... Företaget som ska ha sajten säljer tekniska prylar och loggan är svart och röd... Mitt uppdrag var att göra en sajt "som syns" så jag höll färgsättningen av hela sajten svart-röd...

Svart och rött är svårt, jättesvårt - diskuterade detta med en chattkompis och hon konstaterade att färgsättningen är vikt till sex-shoppar och suspekta terroristorganisationer... Nu håller jag på att göra en alternativ design som inte är så jäkla svart-röd, varför vet jag egentligen inte - jag gillade den gamla designen skarpt...

Kan det vara så att jag omedvetet vill behålla den svart-röda sajten för mig själv, så jag kan piffa upp den med rosa och lila detaljer och öppna leksaksbutik online om "dirren" får stora besparingssjukan å gör mitt jobb alldeles pissjävligt?

Inga kommentarer: