måndag 11 februari 2008

en kryptisk "note to self"

Mitt under en 8 - 21.30 dag på jobbet igår fick jag syn på ett memo på mobildisplayen. "Ring" stod det, kort och gott. Inte vem jag skulle ringa eller om vad jag skulle ringa. Kryptiskt var det. Jag har en sån där tjusig mobil där aktuella kalenderposter visas i viloläget så man slipper knappa sig in i kalendern för att kolla vad man har framför sig. Förutom schemat brukar jag lägga in påminnelser att ringa och mejla folk, men då mer begripligt än ett kort "Ring".

Efter ett par timmar och en hel del tankeverksamhet kom jag på vem jag skulle ringa, och när jag skulle ha ringt. Det var ena dottern som hade beställt telefonväckning. Ja, det samtalet hade jag redan ringt - men hon hade fått en halvtimmes längre sovmorgon än planerat, helt utan att jag ens sett memot.

---
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: