söndag 24 februari 2008

en vardagsutmaning.

Johnny körde en så'n där dagsutmaning tidigare idag. Den som läste den och inte hade nåt bättre för sig kunde känna sig utmanad, skrev han. Jag kände mig träffad såhär på kvällskvisten.

Han hade blivit utmanad av Lotten (som tydligen också utmanade mig såg jag när jag läste hennes finstilta)

1. Vädret utanför mitt fönster:
Sist jag var ute idag (på förmiddagen) var det strålande solsken, 9 plusgrader, vårbäckar längst gatorna och allmänt härligt vårväder. Hallå... det är fortfarande februari, jag har ju inte ens hunnit skotta snö i vinter och jag bor en bit upp i norrland. Vart tog vintern vägen? Just nu är det stjärnklar himmel och några plusgrader (3 plus enligt datorn)

2. Lyssnar på just nu:
Fläktljudet från datorn. Tv:ns ljud som kommer sorlande från nedervåningen.

3. I går gick jag och lade mig:
Drygt klockan ett tror jag.

4. I dag vaknade jag:
Telefonen ringde 07.58. DET ÄR SÖNDAG IDAG!

5. Jag har på mig:
Mina 501:or, vit t-shirt T-shirt, svarta strumpor och... få se nu... mörkgråa kalsonger...

6. Senaste person som ringde mig:
Sonen.

7. Senaste person som jag ringde upp:
Yngsta dottern, bad henne göra sig redo när jag skulle hämta henne från en kompis.

8. Senaste person som skickade sms till mig:
Yngsta dottern, hon bad mig ta med hennes mobilladdare.

9. Senaste person som jag skickade sms till:
(tittar i loggen) En kollega - vanligt vardagligt tjänsteärende...

10. Senaste vän jag addade på Facebook:
Minns inte. Har lagt ner...

11. Som addade dig:
Samma svar som ovanstående.

12. Senaste person som mejlade mig:
Johnny.

13. Sista sajt som jag kollade på:
Dewdrops of my mind.

14. Ska göra idag:
Försöka sova en välbehövlig sömn.

15. Bra eller dålig dag idag?
Som en vanlig söndag i raden av vanliga söndagar.

Uppdatering: Glömde skicka utmaningen vidare... "Den som läser detta och inte har nåt bättre för sig kan känna sig utmanad" var en bra formulering.

---
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: