söndag 11 november 2007

den nittiofemåriga bloggaren...

Störtskönt, jag vill också fortsätta blogga när jag är 95. Inte för att jag tror att det kommer att uppmärksammas ett endaste dugg...


För snart ett år sedan fick en kvinna i Spanien en gratis blogg i födelsedagsprent av sitt snåla barnbarn. Tanten, som inte visste något om bloggar och internet blev dock nyfiken. "Vad är det här? Man kan få reda på allt om allt. Jag vill ha ett Internet!"

My friends in Internet, today I am 95 years old. My name is Amelia and I was born in Muxía (A Coruña - Spain) on December the 23rd of 1911. Today it's my birthday and my grandson, who is very stingy, gave me a blog.

Så skrev Amelia i headern på sin egna blogg när hon kastade sig ut i bloggosfären. Nu är hon uppmärksammad av tidningar och tv-kanaler över hela världen som internets äldsta bloggare, räkneverket är på väg att närma sig 650.000 besökare och jag tror nog att hon har det trevligare i bloggosfären än med sin snåla barnbarn. "Man måste leva livet och inte sitta med armarna i kors" säger hon i en intervju med The Guardian. Bloggen avhandlar såväl hennes dagliga kamp mot värken och andra ämnen som politik, bredband och död.

Tja, det är bara att konstatera att man inte blir för gammal för något...

[via]

---
Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Matilda sa...

Hon hänger med i tiden hon! :) Undrar vad man själv gör när man är 95.. (om man nu blir så gammal försås...)

Men det där med att ge sin farmor en gratis blogg. Blogger är ju gratis....

rigg sa...

matilda >> vi får väl kika över i varandras bloggar när vi är 95. Nog för att jag tror att jag blir det långt före dig, 95 alltså.

Ja, blogger är gratis (är inte alla bloggar det?). Extremt snålt att ge bort något gratis i present till en 95-åring.

Anonym sa...

hon är inte äldst,
den äldsta är 108 och bor
i Australien:

http://www.allaboutolive.com.au/

rigg sa...

josephine >> Oj, ja, trots att hon inte knappar in texten själv i datorn tycker jag att det räknas!