onsdag 21 november 2007

varför?

Jag är på resande fot, arbetar i Örnsköldsvik några dagar. Igår hade vi möte på Folkets Park. Jag fick syn på en såndär varuautomat i foajén.



En sak jag inte förstår, varför säljer de strumpbyxor på Folkets Park, och varför säljer de bara strumpbyxor på Folkets Park? I övrigt var ju automaten tom...

---
Fotnot: Örnsköldsvik tävlar med Jönköping om att vara Sveriges religiösaste ort, vet inte om det bidrar till lösningen på frågan?

---
Andra bloggar om: , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var ju dundercoolt. Ö-vik har fattat grejen. Till Folkets Park går väl folk för att dansa? Alla tjejer vet vilket j-a otyg strumpbyxor är och hur lätt det går maskor. Då är räddningen nära. Automaten! För med maskor på strumpan får man inte ragg på Olof i svängen.

rigg sa...

lilla blå >> Men varför bara strumpbyxor, om det är räddningen för ragg?

*tänker*

Visstja... Kyrkans makt är stor!

dentatuerademamman.com sa...

Det är förmodligen så att tjejerna INTE har nylonstrumpbyxr i Ö-vik. Alla trumpbyxor är ju kvar. I ö-vik har alla säkert cooola skinnbrallor eller kanske skoteroverall nu i vintertid :)

Evalinn sa...

Jag instämmer med lilla blå!

Maria sa...

Laestedianer!!! Det enda syndfulla som är tillåtet är just supertunna kalasbyxor (man får inte kalla det nylonstrumpor - det är fööör syndigt, men kalasbyxor går bra!)

Det är min kvalificerade gissning, men jag ska rådfråga Nietzsches mustascher en gång till! Jag har nämligen slutat att spå i kaffesump och fiskinnanmäten...

Drottning M sa...

jag såg att en av kexchokladerna stack ut lite extra. jag stoppade i en tia och tryckte på just det numret. det ramlade ner TVÅ kexchoklad. när jag hade ätit upp båda kände jag mig inte alls lika smart längre.

rigg sa...

DTM >> Det kan ju vara så att allt annat är slutsålt, men vad var det isåfall?

evalinn >> Kan nog vara så... Det är ju en del gissningar på det!

maria >> Haha, så om man skall synda på Folkets Park får man nöja sig med att klä sig i strumpbyxor, förlåt, supertunna kalasbyxor!

drottning m >> aha, du tror att det var kexchoklad i de andra facken. Förut.

Matilda sa...

På mitt jobb säljer de cigg i automaterna (eller gjorde i alla fall, har inte studerat dem så noga på sistone). Detta i sig är väl inget problem eftersom det råder 18-årsgräns för att få börja jobba där (bäst att jag förklarar att det har med säkerhet att göra så att folk inte får några idéer vad jag jobbar med...). Men under vissa tider av året finns det dispans och man kan även ta in 16-17-åringar för att täcka tillfälliga personalbehov. DÅ måste det väl bli tal om ett lagbrott??

Inte för att det har något med strumpbyxor att göra (vilket visserligen var en skum sak att stoppa i automaterna)...

Maria sa...

Japp - det är så jäkla mycket synd som det kan bli!!!

rigg sa...

matilda >> På mitt jobb säljer de inte tobak överhuvudtaget, så överbeskyddande är de.

maria >> I dubbel bemärkelse ;)