tisdag 13 november 2007

lite nostalgi såhär på måndagsnatten...

Dewdrop-Maria lurade ut mig på tuben, trots att jag har en lång arbetsdag framför mig i morgon och egentligen borde sova nu. Efter en stunds nostalgitripp avrundade jag med den störtsköna låten Never Trust A Man (With Egg On His Face) med den gamla sättningen av Adam And The Ants, från första LP'n Dirk Wears White Sox (1979).



1979 (jag undrar hur mamma vågade släppa iväg mig till London med ett gäng kompisar 1979) åkte vi tåg från London till Liverpool för att gå på en spelning med Adam And The Ants, vi höll inte på att bli insläppta för att det var 18 års åldersgräns på stället. Efter lite tjat på vakterna då vi bland annat förklarade att vi hade åkt ända från Sverige för detta fick vi komma in, men fick veta att vi skulle bli utslängda i samma ögonblick vi klev in i baren. Vi höll oss från baren, men ölen flöde rätt bra framför scenen också. En mycket minnesvärd kväll för många många år sedan.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åååh, jag var med i Adam & The Ant Fanclub 1980...

rigg sa...

maria >> Men jag tycker att Adam & the Ants var mycket bättre före 1980, med det gamla kompbandet, före Marco Pirroni, två trummisar och "indianstuket". jag såg dem live några veckor innan Dirk Wears White Sox släpptes. :)