söndag 11 november 2007

full som en älg!

Först var det älgen som blev rikskändis genom sitt dopp i en pool i en villaträdgård i Halland häromveckan. Nu slår älgarna till igen i villaidyllen, denna gång genom ett smärre fylleslag.

Sedan kan man ju undra över liknelsen. En full älg är det nog inte många som har erfarenhet av - liknas tydligen vid en galen häst om det gör saken klarare. Började nynna på Älgarna demonstrerar när jag läste nyheten, trots att jag nog inte hört låten på 30 år...


Hela texten till James Hollingworths gamla sång "Älgarna demonstrerar" finns här.
---
Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

Matilda sa...

Haha, svenskarna jagar älgar i stadsmiljö och australiensarna kängurur...

rigg sa...

lilla blå >> Fyllan sprider sig inte bara ner i åldrarna utan sprider ut sig i djurvärlden också!

matilda >> Inte nog med att vi måste hålla reda på befolkningen i respektive land. Vi måste jaga djuren oxå.

stella sweden sa...

Har bara stött på EN älg när jag sprang en orienteringstävling i ungdomen o han/hon (hann inte se efter vilket kön det var) blev lika rädd som jag så vi tvärvände o sprang åt varsitt håll...gissa om jag kom vilse!

rigg sa...

stella >> Tur att varken du eller älgen var full som en galen häst ;)