lördag 3 november 2007

så kom den, i år igen...

Den första snön. Minns den glädje som uppstod när jag var barn och tittade ut genom fönstret och såg årets första snö. På med kläderna, ut med skidorna och snowracern även om snön bara var ett par centimeter djup. Nu är det inte samma glädje längre, nu är snö lika med halka, slira i uppförsbackana, snöskottning. Visst kan det vara härligt ibland, med riktigt fina vinterdagar men sommarhalvåret är bättre.

På lunchen gjorde jag det igen, vet ej för vilken gång i ordningen; jag bytte till vinterdäck ute i snön. För att inte frysa och bli blöt och kall tog jag på mig ett par gamla täckbyxor. Dotterns pojkvän tittade med stora ögon på mig när jag kom ner i full vintermundering, nästan förskräckt undrade han om jag skulle ut och åka skidor. Men nu är de på, vinterdäcken.


---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig pojke!

rigg sa...

lilla blå >> jag vet ;)