söndag 18 mars 2007

en lång dag...

I går tillbringade jag hela dagen, jag menar det verkligen - hela dagen på en fotbollscup. Yngsta dottern spelade och som stolt förälder är det bara att hänga på sig kameran och vara med. Nu är inomhushallen de spelade i helt hopplös att fotografera i. För mörk att knäppa utan blixt och för stora avstånd att knäppa med blixt. Om man inte har en superkamera med stooooor blixt på, och det har jag ju inte. Utan blixt blir bilderna lite si och så... det hinner hända mycket på 1/10-dels sekund och det är inte heller en slutartid det är lätt att frihandsfografera i utan stativ. De flesta bilder ser ut som denna, färgklickar som rör sig likt färgade älvor över planen, knappt identifierbara. Vissa bilder blev betydligt bätte än denna men de flesta kommer att hamna rätt i papperskorgen.

Fotbollscuper är annars trevliga, det är sällan man träffar och småpratar med så mycket folk man känner, människor man har träffat i så mycket olika sammanhang både nu och då. Att sedan själva fotbollen inte gick så där jättebra är en bisak, huvudsaken att spelarna är nöjda och att de har haft roligt.

Som ett p/s kan jag lägga in att dottern hade en träningsmatch kl 8 i morse också. En mycket trött fader skjutsade till samlingen kl 07.00 och åkte hem och lade huvudet på kudden och somnade om...

Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Cax sa...

Ahh fotbollscuper...det var tider det! Visst jag fick mest sitta på bänken och dingla med benen och dricka lemonad. Men det var något speciellt med cuperna.

rigg sa...

Cax: Själv lät jag bli att vara aktiv i någon idrott, så jag missade det där med cuper själv...

Cax sa...

Jag var med...men var inte så aktiv. Men någon måste ju dricka lemonad och hålla bänkarna varma! :)

Anonym sa...

Min sambo var med 14 åriga grabben på fotbollsmatch i dag. Då blev tränaren i det andra laget arg och rusade ut på planen och tog ett nacktag med båda händerna på en spelare från grabbens lag. Men tränaren fick inget straff för det var en träningsmatch och ingen riktig domare, riktiga domaren blev sjuk.

r igg sa...

Den Tatuerade Mamman: Oj, det låter klart straffbart...