lördag 10 mars 2007

springfield

Läser i DN att den kommande långfilmen om familjen Simpson och de andra innvånarna i staden Springfield har orsakat en kamp mellan 16 amerikanska städer med namnet Springfield att få hålla premiären av filmen.

Seriens skapare Matt Groening själv säger att han valde just Springfield därför att det är ett så vanligt amerikanskt ortsnamn och exakt var i USA Simpsons bor är hemligt. Kanske en karta över de amerikanska kärnkraftverken kan ge en ledtråd?

Själv struntar jag fullständigt i var filmen har premiär men ser med spänning fram emot att se om långfilmen om Homer, Marge, Bart, Lisa, Maggie och alla de andra figurerna håller för en hel fullängdsfilm.

Andra bloggar om: , ,

13 kommentarer:

Cax sa...

Ah! Kommer det en långfilm? Gött.
När jag fyllde 26 tyckte jag att det var dags att plocka ner mina simpsontavlor från väggen...gjorde lite ont i själen att göra det.
Jag verkligen fram emot långfilmen.

rigg sa...

cax: Man blir aldrig för gammal för the Simpsons (eller simpsontavlor heller för den delen), mitt råd är: Häng upp dom igen! ;)

Bluemaple Tree sa...

rigg, håller med dig... man blir aldrig för gammal för simpsons. ååååh vad jag längtar!

hörde förresten ett rykte om att de skulle avslöja i vilken stat det är familjen simpsons faktiskt bor i. men groenig sa att de filat in den grejen som ett skämt eller nått... I just can't wait!!

Ulrika sa...

Du har blivit utmanad!! =o) Gå till min sida så får du veta mer...

rigg sa...

Bluemaple tree: Vi får väl se hur de lyckas lösa det, och hur många Springfield det finns i just den delstaten...

Ulrika: Jag har ju redan svarat på de frågorna.

Anonym sa...

Jag är inte direkt nåt Simson fan så jag kommer nog inte att se nån långfilm om dem. Såg att du gillade iggy Pop och hans "Kompband" ( håller det så att jag inte stavar fel, Stogdes eller nåt) Jag har sett Iggy när han spelade i Stockholm för en massa år sedan, jag var nog tonåring. Jag hade ingen att åka med så jag lurade med min kompis som gillade typ disko.
Mitt argument för att få med henne var: " men du kommer att gilla honom, du hör väl bara på namnet Iggy POP"
Hon var inte imponerad och gick efter en halv låt och så var jag ensam kvar... Har dessutom sett bättre konserter

rigg sa...

Den Tatuerade Mamman: Hihi... vilket snyggt sätt att lura med en kompis, iggy är ju inte direkt nån pop-artist ;)

Kommer du ihåg vilket år det var eller vart spelngen var? Jag har sett de flesta av Iggys Stockholms-spelningar, förutom den första 1977 och inte heller 1986 när min bästa kompis blev ihjälkörd när han skulle köpa biljetterna :( usch, mycket sorgligt minne...

Cax sa...

Har du läst denna bloggen någon gång? KAKTUS :)

Bluemaple Tree sa...

Jag är även en Futurama-fantast och det är alltid kul med mer info om de kommande nya avsnitten. Om du är nyfiken med kan du läsa mer här: http://new.ifmagazine.com/feature.asp?article=1962

rigg sa...

Cax: hahaha... ser att du fick till det med länkar i kommentarer (för er övriga: cax fick mejl-support)

Bluemaple: Ja, Futurama är inte heller så tokigt, men jag gillar Simpsons bättre

Anonym sa...

Kanske Solna hallen, eller så är det bara ett namn som jag kan nu för att ungarnas farsa bor i Solna. Nån slags sporthall, fast inte hockeyrink eller når sånt större. jag minns hur det ser ut....nyttigt för dig va ha ha ha Vi åkte från Gävle, Iggy Pop spottade på publiken året var kanske 1989 ellerrunt där.
Oj vad länge sen! Jag har för mig att jag såg honom på Hultsfred också. Han är inte min favorit så jag har inte lagt det på minnet.

rigg sa...

D T M: Solnahallen hösten 88 eller Globenannexet januari 91... Såg bägge, *jag* tyckte i allfall att det var skitbra... Men sjutton vad tråkigt om alla hade samma musiksmak...

Anonym sa...

Hej,

Tips på bra sida om ni är intresserade av filmnyheter och recensioner: www.cineastfantasterna.se

Sidan uppdateras dagligen och vi är tacksamma för alla kommentarer i gästboken. Kritik, önskemål, tips, you name it!

Hoppas ni vill titta in då & då och att vi kan bidra med lite inspiration!

Må väl / Il Duce

P.S. Fin sida med kul innehåll förresten D.S.