fredag 9 mars 2007

utmanad

Hoppsan, jag har blivit utmanad av Bluemaple tree att skriva sex underligheter om mig själv, så, here I go...

Regler:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Sex underliga saker om mig:

  • Jag har fortfarande, i en väldigt vuxen ålder lagomt svårt att skilja på höger och vänster (måste tänka till ibland, eller rätt ofta faktiskt)
  • Som barn hade jag väldigt bestämda åsikter omvad som gick att äta och inte. Många saker har jag lärt mig tycka om som vuxen men jag lärde mig äta både senap och sill genom att jag började tycka om senapssill. (bloggat om här)
  • På en språkresa i England när jag var 14 år gick jag lite vilse och lyckades gå in i samma lyktstolpe två gånger med några minuters mellanrum när jag irrade omkring och tittade på byggnaderna för att försöka känna igen mig.
  • Ända sedan jag lärde mig läsa har jag läst innehållsförteckningen på nästan alla paket som har jag har tagit något ätbart ur. Hittils har jag aldrig blivit avskräckt, bara fascinerad över vad dom kan stoppa i maten.
  • Jag har väldigt svårt för att se blod, sår, operationer på TV men har inga större problem med det i det verkliga livet.
  • När jag var liten hade jag tvångsmässigt behov av att inspektera skafferiet hos folk när jag borta någonstans, spelade ingen roll om jag var där för första eller hundrade gången. Jag har slutat med det men får jag ett ärende i någons skafferi (typ hämta socker till kaffet eller så) så tittar jag snabbt och diskret runt vad som finns däri.
Oj, tre av sex underligheter handlade om mat. Det blir nästan en sjunde underlighet av det.

Nu till den riktigt svåra biten för mig... att välja ut sex nya bloggare att skicka detta vidare till. Jag har inte direkt någon stor bekantskapskrets i bloggosfären och många av bloggarna jag besöker har redan blivit utmanade. Men, utan inbördes ordning blir det:

4 kommentarer:

Bluemaple Tree sa...

mmmm definitivt en mat-underlighet going on there *s*

rigg sa...

Bluemaple: Den långa förklaringen till senap/sill går via gravlax/hovmästaresås men det blir inte så mycket mindre underligt för det.

Cax sa...

Ha ha...gillar lyktstoplpshistorien. :)Men jag ska väl inte skratta... :)Antog utmaningen av Bluemaple.

rigg sa...

Cax: hihi... det var mitt guldfiskminne som spökade, egentligen såg jag att Bluemaple hade skickat utmaningen till dig men glömde bort det när jag valde nya.