söndag 18 mars 2007

nu hamnar jag på månen igen...

Jaha, nu är jag på månen igen, i ett blogginlägg alltså! Jag har tidigare berättat om Mikael Genberg som vill placera ett rött hus på månen och Niklas Järvstråt som vill kolonisera månen och bygga upp hela samhällen där.

Nu har en kinesisk mäklarfirma förbjudits att sälja tomter på månen, tomterna på 10 000 kvadratmeter såldes för 298 yuan, motsvarande drygt 260 svenska kronor.

Enligt en kartläggning Aftonbladet har gjort finns det fler företag som har den kreativa affärsidén, Bland annat Lunar Registry som har rea på måntomter just nu och Moon Estates som har vidgat sitt verksamhetsområde och även ger sina kunder möjlighet att adoptera en ren!

Och appropå rymden, är det fler som hänger med Johnny och mig till Mars?

Och, om någon undrar... bilden här har jag googlat fram!

Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju också väldigt konstigt att man kan köpa en stjärna på himlen, jag skulle aldrig göra de själv för snacka om att inte få valuta för pengarna. Vilken stjärna är min? Oj då det finns visst 30 000 stycken till som säger att det där är dras stjärna... vilken otur

Cax sa...

Va har dom stoppat försäljningen av tomter? Gah...jag han inte köpa någon. Det hade ju vart perfekt att bygga ett hus på månen som man kunde använda som sommarhus.

r igg sa...

Den Taterade Mamman: Och vad ska man *ha* stjärnan till?

Cax: Men det var nog bara den kinesiska firman som fick sluta, du kan ju kolla med Moon Estates (om inte anat kan du adoptera en ren!)

Malin sa...

Tack va du är rar som talar om det. Jag är alltid så mesigt rädd för att köpa nåt som är kattbajs så oftast låter jag bli att köpa nåt alls...

rigg sa...

Malin... Du är väl inte ute efter att adoptera en ren väl?