tisdag 6 mars 2007

nä, det var inte fettisdag idag heller...

Väldigt långsökt koppling: häxor (min föregående postning) - påsk - fastan - fettisdagen...

I dag hade vi repris på fettisdagen på jobbet! Eftersom jag redan har haft fettisdag minst ett par gånger i år redan (senast bloggat här) så visste jag att den dagen var passerad för i år. Egentligen borde jag ha ätit årets sista semla redan men semlor är riktigt frestande, så när en arbetskamrat plötsligt kom bärandes på en hel bricka gräddfyllda frestelser till eftermiddagskaffet så var jag snabb som attan (Jag tog två!). Semlor mitt i fastan... större synder har jag begått!

(hmmm... var faktiskt tvungen att faktakolla i Wikipedia att det är fastan nu, så bra koll har jag)

2 kommentarer:

Cax sa...

Två? shit...jag åt en i början på Januari. Den rinner fortfarande ur öronen på mig. :)

rigg sa...

Cax: "ut ur öronen..." hmmm... du kanske ska gå till en örondoktor... Det verkar läcka någonstans, å är det sedan början av januari är det nog n't vingel med matsmältningen också... ;) *hahaha*