tisdag 13 mars 2007

tips till bloggare...

Tänk om jag alltid hade tid och tålamod att söka vidare och hitta fler artiklar, hemsidor eller bloggar som skrivar om det jag skall skriva om. Min föregående post är ett exempel på hur lyckat det kan bli när jag hittade tre olika saker om samma person.

Det började med att jag hittade DN's nyhet om vadslagningen kring Heather Mills benrotes i "Dancing with the Stars", när jag sedan kollade runt i tidningarna hittade jag Aftonbladets gamla nyhet om handikapporganisationen som inte tycker att Mills ska få parkera på handikapplatser eftersom hon ska dansa i en danstävling. En googling gav mig sedan artikeln där det berättas om hennes eventuella medverkan i Mary Poppins och jag tog även citatet om att Mills tycker att det är osannolikt men roligt om benet skulle falla av under dansen.

Tre olika artiklar bidrog alltså med tre olika komponenter till postningen, men med en klart röd tråd. Mitt råd till mig själv och andra bloggare som hittar något intressant att blogga om, gör en ordentlig sökning på nätet så dyker det upp mer som går att knyta ihop.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: