onsdag 14 mars 2007

bloggosfären innehåller ju så mycket mer

Här är "åtta-i-topp listan" över de mest sökta termerna på Bloggportalens bloggsök just nu. Jag vet inte om sökorden speglar Internetsurfarna i allmänhet eller bloggsökarna i synnerhet, men lite enformigt känns det som. Bloggosfären innehåller ju så mycket mer.

Hit till bloggen är det i allafall riktigt sällsynt någon tar sig via bloggportalen/bloggsök. Google förser mig med en hel del läsare och det var inte länge sedan någon googlade hit med sökord 8+5 på listan här i bloggsök. Häromdan provade någon även lyckan med att söka på "Mona Sahlin naken" :s

Annars var det länge sadan jag såg någon riktigt udda googling i loggfilen, typ "Torka katten i microvågsugn" som jag skrev om här.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Bluemaple Tree sa...

Meh! Vem i hela friden skulle vilja se Sahlin naken!? *brrr*

rigg sa...

troligen inte samma person som ville se carl bildt naken...

Anonym sa...

När jag läser din sida så känner jag mig väääääldigt otekniskt, jag har aldrig sökt på sök ord..... Och jag förståt inte ett dugg av det där med att länka, jag har kollat på din sida och jag hittar då ingen länksymbol. Nog för att mina linser är kassa men inte så dåliga... Förresten bor jag inte i Bollnäs, gjorde det i 18 år. hela min släkt bor i krokarna av Bollnäs däremot...

Moddan sa...

Härligt sällskap han fått, Calle :)

rigg sa...

DTM: Jag kanske inte var så värst pedagogisk i mitt mejl heller... Jag gör ett nytt försök... kolla din mejl...

rigg sa...

moddan: det kanske är calle och mona som letar varandra?

Cax sa...

Uppdatera om du hittar en ny konstig sökning! :)

rigg sa...

Cax: Visst... jag kommer med regelbundna rapporter.