tisdag 20 februari 2007

yes...

Jag visste det! Jag kan inte vara glömsk, det är nog bara så att jag har för mycket och för tillfället alldeles ovidkommande saker i huvudet. Mitt minne har avhandlats i diverse blogginlägg och jag har varit inne på denna teori tidigare (att jag egentligen inte är glömsk alltså). Nu har jag hittat en logisk föklaring, jag äter nämligen ganska stora mängder choklad! Choklad innehåller nämligen ett ämne, flavonol som nu har visat sig kunna förbättra minnet och göra oss smartare.

Sedan tidigare är det känt att mörk choklad är bra för hjärtat och blodtrycket. Jag känner mig därför riktigt nyttig nu och konstaterar även att cacao kommer från cacaobönan, bönor är grönsaker och alltså är choklad en grönsak.

5 kommentarer:

Bluemaple Tree sa...

Hah, underbart! Det kommer jag köra med hädanefter, chokladen är en grönsak ;-)

rigg sa...

bluemaple tree: visst... och det borde även få den mest tveksamma tvivlare på chokladens nyttigheter att komma till insikt, för det vet ju alla att grönsaker är nyttigt!

Moddan sa...

Hur fick du det där att hänga ihop? Du säger att choklad kan förbättra minnet och du äter själv stora mängder men är ändå glömsk som en seg gubbe :)

rigg sa...

Moddan: Jag får det till att jag inte är glömsk för att jag har dåligt minne utan för att jag har så mycket för stunden ovidkommande saker i tankarna helt enkelt... Minnet finns där, helt intakt men upptaget av annat!

Moddan sa...

Bah! :)