tisdag 27 februari 2007

the weirdness

"There is no solo career right now,...I want to do this! I'm on a mission from the devil. I'm going to make a Stooges album. That's what I'm on."

Iggy Pop i höstas om den nya plattan.




Nu har jag lagt en order på en platta som släpps nästa vecka, the stooges nya platta The Weirdness. the stooges första skiva på 34 år (den första på 37 år med den legendariska sättningen Ron Asheton - gitarr, Scott Asheton - trummor och Steve Mackay på tenorsaxofon.)

Förväntningarna är höga, jag tror inte att jag blir besviken. Ett smakprov, nya låten "My Idea of fun" finns på the stooges officiella myspace. Jag återkommer med en recension så fort jag får skivan.

En lång artikel (samt videointervju med Iggy) finns i NY Times.

Tidigare blogginlägg om The stooges här och här


Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Cax sa...

Ah, skitigt, rockigt och ruskigt bra! Jag ser fram emot en recension!

rigg sa...

cax: förhoppningsvis innan nästa helg ;) release 7/3 sedan ska brevbäraren ha några dar på sig också...