tisdag 24 juli 2007

dax att uppdatera sig...

Var på polisstationen och beställde nytt pass idag, inte för att jag har några aktuella resplaner men det är bra att ha ett giltigt pass om utifall att... Mitt gamla pass, ett sånt där gammalt blått, hade nyss passerat sista giltighetsdag så det kommer man inte långt med. Kul har vi haft iallafall, mitt gamla pass och jag. Brasilien några gånger, Turkiet...

Mitt gamla pass får ligga och damma i skrivbordslådan.

Om framtiden med det nya passet vet jag inget, inte annat än att bilden blev helkass - det ser ut som jag har rymt från något låst ställe men så skulle det tydligen se ut enligt hon på passexpeditionen. Svårt att skriva namnteckningen hade jag också, man skriver ju på en papperslapp som ligger på en tryckkänslig platta och namnteckningen läses in elektroniskt. Jag hade stora problem med bokstaven I i mitt efternamn. Såg jättesnyggt ut på papperet men datorn läste inte in den på de fem första försöken. Sjätte gången tog jag i och "artikulerade" namnteckningen så passexpiditösen blev nöjd, själv tyckte jag det såg ut som femåringen i mig hade förfalskat min egen namnteckning...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Du ser ut som Lillebror innan han fick sina nya tänder. Log stort med sina pyttetänder och nya glasögon. Ursäkta. Men ta det POSITIVT! För det är det!

r igg sa...

lotta >> *hahaha* som sagt var, i det nya passet ser det ut som jag har rymt från något låst ställe!

Maria sa...

Mitt leg gick ut den 28 maj... jag har fortfarande inte orkat fixa nytt foto och så måste jag öva på namnteckningen först - jag vet att det kommer att gå illa!

rigg sa...

maria >> Jag hade fullt sjå att hålla koll på när mitt körkort gick ut, trots att vägverket skickade påminnelse. Missar man att förnya ett körkort i tid är det illa...