söndag 8 juli 2007

jaha... så var det med den...

Satt och läste denna nyhet i aftonbladet tidigare idag. Husspekulanter hittade skelettdelar bland en massa skyltdockor och gipsfigurer på en husvisning av ett gammalt förfallet hus i Malmö, ”Ett drömboende för den händiga familjen som har ett kreativt  tänkande” som mäklaren beskrev huset. Polisen spärrade av hela fastigeten och började undersöka det makabra fyndet. Fantasin flödade, det hela verkade mycket skumt. Har nog sett för mycket skräckfilmer. jag såg framför mig en enstöring som skulpterade sina offer innan han gömde dem i garderoben. Nu har det fått sin förklaring. Huset tillhörde den kände skuptören Douglas Persson som avled för sex år sedan, han hade i flera decennier använt ett skelett i sitt arbete.

---
Fotnot: När jag skrev denna postning kom jag inte ihåg om jag hade läst det i Aftonbladet eller Expressen. Använde sökfunktionen i Expressen och hittade detta skyltdocksrelaterade bifynd som gav mig ett gott skratt...

---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bodde granne med huset när ja var liten...

http://blogg.aftonbladet.se/6340/perma/459241

rigg sa...

soulsister >> Tragiskt som det stod i SvD, att huset blev pludrat och inredningen blev sönderslagen...