torsdag 18 januari 2007

coComment

Hittade ett tips om en bloggfunktion på Alter Egos blogg, coComment som jag måste testa nu. Det är en tjänst för att hålla reda på kommentarer man sprider ut i bloggar runt om i bloggosfären. Återkommer med en utvärdering när jag har testat det ett tag!
Orkar inte beskriva det närmare just nu, läs gärna Alter Egos postning för mer info!

update: Får det inte att funka alls just nu, ska kolla närmare när jag har tid men det kan dröja några dagar!


Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

rigg sa...

Måste bara testa coComment funktionen!

r igg sa...

nähä... funkar inte från jobbet... hemifrån då?

Anonym sa...

Jo jag läste om det hos alter ego med & gick även in & tittade på sidan. Men den är på engelska så kan ta ett tag innan jag fattar den. Men prova den du, & säg hur den funkar sen :-)

rigg sa...

love, jag håller på att testa för fullt....

rigg sa...

Hmmm... det verkar funka tillfredsställande hemifrån, med firefox. Från jobbet med IE funkar det inte alls. Vet inte om det är IE's fel eller brandväggen som spökar, skall testa med IE hemma i morgon.

Anonym sa...

För den som har blogspot ska den fungera med flera funktioner, t,ex lägga in coComment box eller top kommentatorer, eftersom man kan använda javascript.
Det kan man inte hos mig så jag kan bara lägga in Rss funktionen.

Använder man IE ,åste man använda sig av 'bookmarklet' och då är det viktigt att INNAN man kommenterar så måste man trycka på den ikonen i länklisten.

rigg sa...

Alter Ego: Testade nyss med IE hemfrån, funkar inte! På min coCo-sida blir det samma resultat som från jobbet, jag har skrivit "null" i "Post a comment" på www2.blogger.com.

Den missar alltså både själva texten och i viken post/blogg man har skrivet.

Med FF funkar det bra, förutom att den missade självatexten jag skrev i en Aftonbladet-blogg.

Jag har coCo-boxen här till höger!