tisdag 9 januari 2007

student igen...

Nu har det varit mycket musiksnack här, så över till något helt annat... Jag ska tydligen studera på äldre dar, nåja, det där med äldre var väl att ta i, i mina bättre dar är mer rättvist.

Jag ska läsa en 10-poängskurs på halvfart, parallellt med jobbet, vilket innebär att våren kommer att vara fulltecknad. Nu får jag tjänstledigt med lön viss tid, men det blir mycket jobba och plugga ändå.

Varför utsätter jag mig nu detta? Inte får jag bättre lön, inte får jag bättre jobb, inte kommer mina arbetskamrater att se upp till mig för att jag blir klokare. Jag har ingenting att vinna på det förutom personlig utveckling.

Nu är det 10 år sedan jag studerade på
Mittuniversitetet senast, då var det inte universitet utan högskola. Jag har lätt tenta-fobi, kan vara fullständigt o-organiserad och fullständigt disträ. En sak gillar jag i alla fall, det är att skriva uppsats. Då skrev jag en 5-poängs b-uppsats, nu skall vårens arbete med projektplan mynna ut i en c-uppsats till hösten så kraven är betydligt högre. Jag tyckte i allafall att det var väldigt kul då . Den gången hade jag småbarn, jag satt ofta med stereohölurarna på full volym och läste. Likadant var det när jag läste för 15 år sedan. Men nu har barnen hunnit bli självgående tonåringar så det är ett mindre bekymmer.

(portföljen på bilden är inte min, men likadan. Denna har jag googlat fram, jag har lättare att hitta på google än i mina gömmor. Tänk om man kan börja googla hemma i källaren och i uthuset också! )


Jag måste i allafall leta rätt på min gamla ärvda bandyportfölj. Undrar vart jag har lagt den?

Javsstja, devisen på
institutionen förra gången var
"still confused but on a higher level"
och den ska jag leva
upp till nu också!

Inga kommentarer: