torsdag 4 januari 2007

namnproblem

Sundsvalls centrum har två "riktiga" videobutiker, förutom bensinstationerna som hyr ut topplistan. Nu kanske vissa protesterar att jag inte räknar med Vuxenvideo som "riktig" videobutik,

så jag börjar om...

Sundsvalls centrum har tre "riktiga" videobutiker, förutom bensinstationerna som hyr ut topplistan. Två av dom hette tills helt nyligen Videoteket, den ena med tillägget RAI. Den tredje tar vi inte med i denna diskussion, utan lämnar åt sidan.

Jag hade alltid fullt sjå med att hålla reda på vilken av butikerna jag skulle lämna igen filmen då nån av ungarna bad mig snällt att "slänga in filmen". Till min glädje bytte den ena videobutiken namn i höstas, jag skulle alltså få det lättare. En Videoteket och en "den andra".

Till min förskräckelse såg jag igår att den andra Videoteket också har bytt namn, vad den heter minns jag inte men det var inte samma namn som den första som bytte namn, men hur ska jag hålla isär dom nu?

Jag får väl fortsätta hyra mina filmer på Preem och Statoil, eller ladda ner från Piratebay så slipper jag till och med lämna tillbaks fimen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Butiken med 7 dagars hyr tid heter Hemmakväll och den andra heter Videomix. Namn och adress finner du annars nere på streckkoden som finns på baksidan av fodralen.