tisdag 9 januari 2007

en episod ur verkligheten...

Stressad, på väg i sista minuten som vanligt skulle jag bara passera Konsumbutiken och köpa en liter mjölk och lämna hem innan jag skulle jäkta vidare till jobbet. Ut från konsum med mjölk-litern i handen öppnade jag bildörren och lade ifrån mig tetran för att få handen fri och leta rätt på bilnycklarna. Hittade dem och satte mig ner... "Poff" - satte mig på mjölktetran, som jag osedvanligt klantigt hade lagt på sätet. Det var bara att springa in på Konsum och be att få låna trasor, fiska upp mobiltelefonen och ringa jobbet och hälsa att jag skulle bli lite sen och ställa mig och torka upp det värsta. Fick sätta mig på en plastkasse för att inte bli blöt i baken.
Jag misstänker att jag har en hel del arbete med att sanera bilen i morgon, så det inte luktar sur***** om den. Jag är extremt glad att jag tog den gamla skrotiga bilen och inte den nyare, finare bilen.
Pust...

2 kommentarer:

Moddan sa...

Ibland är livet bara sååå underbart :)

r igg sa...

japp... visst är det ;)

synd bara att det ger så mycket merjobb med sanering idag, annars är det bara kul att roa omgivningen!