söndag 14 januari 2007

snöhelvete

Usch, vaknade idag efter nattjobbet och var på dåligt humör. Var riktigt grinig och det höll i sig hela dagen, ville bara be allt och alla att fara år helvete. Det har snöat hela natten och hela dagen, massor med packad, hal snö (nu är det inte därför jag har varit på dåligt humör) och jag har väntat på på plogbilshelvetet hela dagen, jag hatar plogbilen. Han plogar min sida av vägen först så jag får alltid en helvetesvall av snö att skotta undan. När jag åkte till jobbet var den ute, min backe var fortfarande oplogad men tvärgatorna var nyplogade med höga vallar att ta sig igenom. Jag fastnade i sista plogvallen och fick kämpa länge innan jag kom loss, kom försent till jobbet. Det var tredje gången idag jag körde fast med bilen.

I morgon bitti när jag kommer hem kommer jag att ha en jäkla plogvall på gårdsinfarten så det är bara att ta fram snöskyffeln så att att jag överhuvudtaget kommer in med bilen på gården.

Gården ja, den är fortfarande delvis oskottad. Isen under snön var så hal så jag bestämde mig för att vi skall packa snön genom att gå och köra bil där först innan det skottas, jag skall väl ha lite grann att göra i morgon också när jag vaknar.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Moddan sa...

Hade inte du fått snöskottning i julklapp?

rigg sa...

jo... och faktiskt, trodde jag skulle få reklamera julklappen men det var skottat och fint när jag kom hem!