onsdag 31 januari 2007

det var inte fettisdag...

Igårkväll sa min ena dotter till mig att det var fettisdag, min kritiska granskning av påståendet kom bara till konstaterandet att det var tisdag innan jag hade fått på mig jacka och skor och satte kurs mot närmsta butik. Väl hemma igen kom nästa tanke ikapp mig i samma ögonblick som jag såg barnens leenden, fettisdagen infaller alltid i februari och det är fortfarande januari.

Det är bara att konstatera att jag hugger reflexmässigt på vissa frestelser, dit hör bland annat semlor.


Av en händelse, slumpen kanske, passerade jag Aftonbladets Dagens Stenmark för första gången på flera veckor samtidigt som jag åt semlan.

UPDATE: Som service till alla som googlar hit kan jag berätta att i år infaller fettisdagen den 20 februari.

3 kommentarer:

Moddan sa...

Jag tycker att det är förvirrande att folk överhuvdtaget tycker om semlor, ännu mer förvirrad blir jag av att det finns föda som endast ska intas vissa dagar :)

rigg sa...

Semlor ÄR gott, men det är skönt att fler än jag tycker att det är förvirrande att man måste (inte måste men av tradition ska...) bara äta dom en viss dag! Fuskar dock hejvilt med både semlor och kräftor!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.