söndag 21 januari 2007

moderera för att censurera?

Nu är det tredje gången på kort tid jag skriver inlägg i debatten på bloggar med modererade kommentarer där blogginnehavaren väljer att inte ta med mitt inlägg vilket jag uppfattar som ren censur.

Jag har den uppfattningen att dessa bloggare bara tar med inlägg som passar dem, som ger dem medhåll och berömmer dem för att dom är så duktiga.

Det som händer är att det inte blir någon som helst diskussion och debatt på dessa sidor, vilket man som bloggare borde uppskatta särskilt då man bloggar om aktuella ämnen som är föremål för diskussioner i denn övriga blogosfären.

Själv kör jag omodererat och tänker inte ta bort något inlägg så länge det inte är rent kränkande eller på annat sätt innehåller extremt stötande innehåll.

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

Moddan sa...

Är det sant?

rigg sa...

japp, tyvärr är det sant. Den sista har jag koll på... ska försöka skriva fler inlägg där bara för att se...

Anonym sa...

Var har du skrivit då?
Äh, jag är bara nyfiken. :)

r igg sa...

darkangel, inte värre kommentarer än nivån denna blogg ligger på ;)
De flesta av mina nyare kommentarer i andra bloggar finns på cocomments, klicka på rubriken i mitt cocomments-fönster om du är nyfiken. Detta är tydligen ganska vanligt, gör en bloggsök på ämnet, bla. http://kjellbergsweden.typepad.com/fredric/2006/09/bloggkommentare.html har ett ganska utförligt inlägg.