torsdag 5 april 2007

kan jag inte få ett tröstpris?

Nyligen trillade det ner en folder i brevlådan, en sportfolder med presentation av och matchprogram för Sundsvalls olika idrottsklubbar. Så var där en sportfråga, man skall gissa på vilken idrottsprofil som porträtteras på en vanstääl bild. Priserna då?

[ursäkta min taskiga mobilbild]

Jo, någonting känns helt bakvänt med priserna! 1:a pris två trisslotter, 2:a pris tre trisslotter och 3:e pris fem trisslotter. Kan jag inte vinna något litet tröstpris, en kryssning kanske?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Underbert.

Bluemaple Tree sa...

Dom är ju för roliga! Första gången någon vansinnigt desperat hellre skulle hålla tummarna för tröstpriset *lol*

Anonym sa...

Oj, det blev underbert. Vem är underbert? Jag vet inte. Jag känner inte honom. Men jag har träffat överbert, han är fin, han bjöd på kaffe och mundiarré. Faktum är att jag har en rolig historia om Bert Karlsson. Sparar den till min blogg.
Underbert är kort.

Nu nytt försök:

Underbart. (Satt den!)

rigg sa...

badankan/knölen: *hahaha* fick du ett blogguppslag på en felstavning? Underbart ;) måste kolla...

bluemaple tree: och om jag vinner första pris: etta... nej, nej... jag vill komma trea ;)

Anonym sa...

Hahahahahaha!

tur det inte var min tidning...

rigg sa...

mymlan: jag kan nog hitta nån groda från din tidning oxå ;)

Anonym sa...

deal! se det som en utmaning, jag väntar spänt.

rigg sa...

mymlan: jag tänkte fuska och kastade mig ut på humorbloggen (en lokal blogg). de har massor med grodor från den här tidningen men ingen från "din tidning"

slutsats = antingen grodar sig inte din tidning eller så läser inte humorbloggens utgivare den :S