lördag 7 april 2007

utmanad igen

Blev utmanad av den döende badankan. [hans utmaning]

Tio första

Första bästa kompis: Bo-Göran, jag var sju år och flyttade in i samma trappuppgång som honom, många år senare startade vi ett punkband tillsammans.
Första bil: En nästan ny VW Golf GT '86, ärvde den efter pappa när han dog ett halvår senare.
Första kärlek: Har faktiskt glömt bort vad hon hette...
Första husdjur: En hamster, den rymde och åt upp ett fotalbum.
Första semester: Första semestern utan föräldrar var en språkresa till Hastings 1976.
Första jobb: Sommarjobbade som tidningsbud en sommar. Festade hela nätterna och delade ut tidningarna på väg hem.
Första köpta skiva: Troligen KISS första LP som jag köpte redan 1974.
Första riktiga kärlek: hmmm... svår fråga...
Första piercing: Har inte ens haft örhänge.
Första konsert: En kompis till Bo-Göran och mig spelade i stockholmspunkbandet Bitch Boys och tog med oss på en kaotisk spelning i Tensta som slutade med att vi fick fly med poliseskort. Vi blev "frälsta", åkte hem till Sundsvall och köpte instrument. (1978)

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Öl, kommer inte ihåg vad det stog på burkarna.
Senaste bilfärd: Bil till jobbet i morse.
Senaste filmen du såg: Räknas videosnuttar från YouTube?
Senaste ringda telefonsamtal: Tjänstesamtal, sekretessbelagt.
Senaste bubbelbadet: På ett spa för ett drygt år sedan.
Senaste spelade cd: the stooges "Weirdness".
Senaste kyss: I natt.
Senaste gången du grät: I höstas nån gång.
Senaste måltiden: Grillad entrecôte igår kväll.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit arresterad: En polis riktade sitt tjänstevapen mot mitt huvud en gång innan han såg att det var en "snorunge" (anm: hans ordval). Jag och en kompis provkörde bilar på en bilaffär mitt i natten. Mamma fick hämta mig på polisstationen, jag var väl 14 eller så...
Blivit kär vid första ögonkastet: Om.
Fastnat med blicken i någons urringning: Det har väl hänt ;)
Fått ditt hjärta krossat: *snyft*
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Inte i nyktert tillstånd!
Haft ett one night stand: Ja.
Busringt till någon: Det var en hobby som barn.

Sex saker du gjort idag

1. Snoozat
2. Kört bil till jobbet
3. Druckit kaffe
4. Gjort massor (nåja... lagomt mycket) jobbrelaterade saker.
5. Bloggat
6. Gått på lunchrast

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Min musiksamling
2. Min dator
3. Min mobiltelefon
4. Min kamera
5. Min gamla elbas

Fyra personer du kan berätta allt för

Törs jag inte berätta här, men jag är ganska öppen...

Tre val

Blått eller rött? Blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Vaddå och? Måste jag välja blir det choklad!

Två saker att göra innan du dör

1. Leva bra tills jag blir pensionär (ganska många år kvar)
2. Bli en lycklig pensionär

En sak du ångrar

Jag försöker låta bli att titta i den backspegeln.

------

Pust, då blev den färdig. Meningen med dessa utmaningar är att man ska skickan dem vidare. Avstår från det utan lämnar det öppet. De som känner sig manade kan lämna en blänkare i kommentarerna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, jag är helt skadad. Jag läste "Min gamla elbajs".

rigg sa...

badankan: mmmm... du är skadad ;)

till er övriga: badankan har tagit en nostalgitripp till 4-årsåldern :D