lördag 28 april 2007

wow... jag är mållös...

Satt och tittade runt på klipp på Google Video förut idag. Hittade ett jag blev sittande framför, helt förundrad... Såg att den var 48 minuter lång, jag hade inte tid att titta i 48 minuter - skulle laga mat. Lappyn hamnade på köksbordet, jag övade på min simultanförmåga; titta på datorn och laga mat samtidigt - det tog tid att laga mat!

Om filmen: The Boy With The Incredible Brain, ett vetenskapligt mysterium. Grabben kan räkna ut allt i huvudet, ser siffrorna framför sig. Lyckades bland annat räkna upp de 25 000 första decimalerna av π ur minnet (ni vet 3,14159... det tog drygt fem timmar). En av inspirationskällorna till filmen Rain Man.




Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska kolla den sen, i kväll har jag bråttom för jag ska på partaj. Lyssna på min blog, under musik, min 10 åriga tjej uppträdde i dag och där finns en som kan sätta toner men ingen frantida punksångerska tror jag

rigg sa...

D T M: ha det så kul på partajet! Ska lyssna på din dotters sång senare jag oxå...

Lotten Bergman sa...

”He really loves pi.”

Varning alla som tänker se detta: ni kan inte sluta.

(Måste laga mat nu.)

Bles! (=Hej då på isländska. Jag kan jag också!)

rigg sa...

Lotten: varnade inte jag för att börja titta strax innan matlagningen?

hmmm... jag som alltid har varit imponerad att jag kan 9 decimaler av π i huvudet