onsdag 4 april 2007

vår...

Gårdagens väderprognos spådde kyla och snö idag, morgonen startade blåsigt, grått, kyligt. Idag tittade solen fram under eftermiddagen, den värmde gott. Jag satt i solen och åt glass.

Gräsmattan är nu helt snöfri, nästan som den 27:e december - fast varmare. Jag påminns om att jag aldrig klippte gräset den där sista gången i höstas. Gräsklippningen är bara en av många saker som aldrig blev gjord.

Jag såg en fjäril, den flög snabbt vidare innan jag fick fram kameran. Allt annat går också så fort nu, passerar innan det lämnar ett bestående minne. Jag känner mig ofokuserad på det jag ska och måste göra. Tiden räcker inte till trots att jag har all tid i världen, känns det som, bara jag prioriterar rätt.

Sedan till kvällen kom blåsten tillbaks, höstlöven som har legat begravda under snön har nu tinat fram och virvlar runt i luften tillsammans med sanden som har hindrat oss från att halka på gatorna i vintras. Det är skönt att sitta inne i värmen och se träden vaja i vinden.

_____
Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: