tisdag 25 mars 2008

våffeldagen...

Idag är det våffeldagen. Varför inte fira detta med chokladvåfflor? Läste förresten den rätt tråkiga förklaringen till våffeldagen i Wikipedia. Jungfru Marie Bebådelsedag firas idag, nio månader före jul, för att fira att Jesus "blev till" (hur han nu blev till eftersom det var en jungfrufödsel). Hursomhelst har vår frudagen i folkmun blivit våffeldagen. Ytterligare en kristen dag som förlorat sina kyrkliga rötter och istället tillägnas maten, vilket påminner mig att styra mot kylskåpet. *hungrig*



Detta tangentbord såg jag i någon blogg för ett år sedan - tror det var i nfavm:s förra blogg, men jag är inte säker. Nu googlade jag fram den härifrån.

---

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

omg, chokladvåfflor - vicken lyx! själv har jag inte ätit en endaste våffla. detta för att det inte serverades på lunchstället jag var på idag ;p

rigg sa...

nfavm >> dax att damma av våffeljärnet då?

Anonym sa...

äger tyvärr inget!

stella sweden sa...

Jag har inte fått någon våffla idag! Men tycker att Maria är värd att fira! Alltså DEN Maria! Jag hittar inte din beskrivning på hur man fixar en länk i kommentarsrutan! Jag vet att jag sparat den någonstans...Men du vet vilken Maria jag menar?

rigg sa...

nfavm >> då har du (nästan) ett år på dig att skaffa ett till nästa våffeldag då ;)

stella >> Dewdrop? Det du letade hittar du här!

stella sweden sa...

Tack...tack...tack!

rigg sa...

stella >> varsågod!

Maria sa...

Angående den där födseln.. så är JAG helt oskyldig!!!
... nejmen... här talas det om mig ser jag... då passar jag på att tacka för det!

rigg sa...

maria >> det var så lite så... varsågod ;)

Elisabet. sa...

För den som är matglad, vore ett sådant tangentbord nåt i hallelujaklassen ..-)

rigg sa...

elisabeth >> Känns som om man skulle kunna sitta och titta på våfflan, beundra den... kanske knappa lite på den, prova ett snabel-a innan man klickar på sylt och grädde och inser att den kallnat.

Anonym sa...

Jag blev genast sentimental och tänkte inte alls på krispiga våfflor utan på nätterna jag satt och skrev på maskin som tonåring.
Det kanske var för att apparaten såg så icke-digital ut.

rigg sa...

mutant >> det var hog själva våffeljärnet som gjorde det.