fredag 4 maj 2007

en dag i birsta

Var på Birsta City igår, det stora köpcentret som byggs om i IKEA:s gamla lokaler i Sundsvall. Jag har sagt det förr, me don't like men jag följde med som smakråd, chaufför och plånbok. Tråkigt var det, men jag hittade två saker som fick mig att le. Först, McDonalds håller på att bygga om så de huserar i tillfälliga lokaler. Skyltarna talar stolt om att de har Öppet p g a ombyggnad! Intressant. Vad ska de göra när de byggt om? Stänga?

För er som bor söder om norrland kan jag passa på att visa McDonals slogan i'm lovin' it med norrländsk stavning: Ja' tyck' om ä'

Nästa höjdpunkt var när hustrun och jag skulle besöka varsin toalett. Byggarbetsplats som det är var det till att följa pilarna ut i en korridor som verkligen såg ut som en byggarbetsplats, med skrymslen och vrår. Hustrun skojade om att man kanske skulle kunna gömma sig där och helt plötsligt hörde jag henne skrika till när hon vände på huvudet. Bakom en pelare stod en "skyltdocka" som tidigare stått inne på skivaffärens dataspelavdelning. Med tanke på att hustrun var påväg till toaletten hade det kunnat hända en smärre olycka :)


I övrigt var det trist som vanligt att kuta runt på klädaffärerna.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Här skulle jag kunna få vuxenpoäng...

Jag blir nämligen lite rädd för att närma mig "gamla" Ikea, när de har byggt om. Det ser ju inte ut som förr, jag kommer inte att hitta, varför kan det inte vara som förut????

Likadant med in...

rigg sa...

mymlan: jag har en både-och känsla, kul med nytt och fräscht men tryggt med gammalt och invant. men inte blir shoppingen roligare för det...

stella sweden sa...

haha....roligt med din hustru, jag skulle nog också varit ganska nära en olycka ifall jag hade mött på en så levande docka...eller också hade jag aväpnat honom med ett välriktat slag mot tinningen... ;-)

rigg sa...

StellaPolaris: Den stog ganska strategiskt placerad bakom pelaren, vi kom ifrån vänster i korridoren där och svängde in i korridoren där jag tog bilden på tillbakavägen!

Cax sa...

Haha...klockrent! Öppet pga ombyggnad.
Vad blir härnäst?
Idag har vi stäng pga REA?

stella sweden sa...

men var det verkligen meningen att den stod där för o skrämma slag på folk o fä? Vi har en sån liknande på mitt jobb...en munk i kåpa ;-)

rigg sa...

cax: ja, skylten är helsnurrig...

stellapolaris: bra fråga, vet inte... troligen har nån ställt dit den bara på skoj. och jag tycker det var kul!

Béatrice Karjalainen sa...

Kommer kika in där om 2 veckor, skall ner till dina trakter (Timrå, Hässjö för att vara mer exakt).

rigg sa...

Béa: Då får du se om McDonalds fortfarande har öppet pga ombyggnad och om soldaten står kvar och vaktar i korridoren.