lördag 5 maj 2007

vuxengrejjen (uppdaterad)

Kör väl vuxentesten jag har sett hos både Mymlan och Badankan.


X Jobb (1 p) Jodå, har varit arbetslös tre månader i mitt liv, 1982.

- Visitkort (1p) Njet, har ingen anledning.

X Konferens (1p) Jodå, det händer. Nån gång var annat år.

- Bor hos föräldrar (-2p)

- Vara sambo (1p) Se nedan.

- Vara förlovad (1p) Se nedan.

X Vara gift (2) Jadå.

- Skild (3p)

X Äga villa (2p) Ett litet gammalt 20-talshus.

X Ha en bil (1p kombi + 1p) Hmmm... definitionsfråga, jag ger 2p för min. Räknar inte med hushållets två andra bilar.

X Hund (1p) Henne har jag ju bloggat om!

X Lån (1p) Banken äger mig.

X Gemensam ekonomi (1p) Hustrun äger mig.

X Pensionsspara (1p) Yes, fler vuxenpoäng...

X Storhandla (1p) Om, ofta och mycket.

X ICA-kundkort (1p) Det ligger ett i plånboken, det räknas väl?

X Använda rabattkuponger (2p) Ibland.

- Äga hushållsassistent (1p) Aldrig haft, bakar nästan aldrig - jag är en hejare på knåda deg!

X Äga diskmaskin (1p) klarar man sig utan?

X Dubbelsäng (2p) Jadå.

X Ha julgran på julen (2p) Kommer inte undan, men det är flera år sedan vi hade utomhusgran.

X Gråa hår (1p) mmmm... i tinningarna, det är väl charmigt?

- Celluliter (1p) Nädå...

X Prenumerera på morgontidning (1p) Japp, brukar vi alltid göra.

- Lösa sudoko (1p) Har gjort, när jag jobbade natten och hade lite att göra (pre-bloggtiden av mitt liv).

X Välja att inte svara i telefon (2p) Det händer, men är det vuxet?

X Putsa fönster (1p) Det är en av mina hemmasysslor, ja. Snart dax igen.

- Svampplockning (2p) För sällan för att ge poäng.

- Långfärdsskridskor (1p) Hahaha.

X Parmiddag (1p) Om man räknar med parmiddag med barn.

- Vinprovning (1p) Tror inte vindrickning räknas som vinprovning.

- Danskurs (1p) Jag saknar dansgenen.

X Partaja till gamla 70-talshits. (1p) Det händer, halv poäng.

- Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) Cognac och Calvados ingår inte i min dryckeslista, inte Whisky heller.

- Däcka före 23.00 dagligen (1p) Näää... men ibland.

X Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) Krogen och puben blir så sällan att jag ger poäng för det.

- Spela Bingolotto (1p) Har idrottande ungar. "Friköper" bingolotterna för den ena, sonen får själv ansvara för att sälja sina. Jag vägrar spela.

- Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) Får rysningar av den mannen, vet inte varför.

- Ha höftproblem (1p) Kom igen om 20 - 30 år så kanske.

- Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) Finns inte med i planeringen. Inte i detta liv iallafall.

- Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) Blir aldrig förundrad över någon människa, troligen yrkesskadad. Blir positivt överraskad över kreativa, driftiga och skapande ungdomar men knappt förvånad över de som "beter sig".

Då ska vi se... 1+1+1... = 29, 5 poäng blev det totalt, har för mig att jag huvudräknade ihop ett något högre poängtal när jag läste testen hos Mymlan. Men, är det bra att ha många vuxenpoäng här?

________________

Uppdatering: Kan tipsa nytillkomna läsare om en (mindre genomtänkt) Svenssontest jag knåpade ihop för en tid sedan!


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: