tisdag 1 maj 2007

hockey-samba

Igår kväll var jag på middag och fest. Efterom min väckarklocka ringde 06.20 imorse så fick jag ju ta det lungt med alkoholen, trodde ju att jag skulle sitta nykter och studera bubblor och fyllskallar. Nejdå, jag hade riktigt trevligt och roligt, glömde bort att hälften av sällskapet (vi var 20 personer) var sydamerikaner och då behövs det inte mycket för att det skall bli partystämning. Vi grundade med en inledande caipirinha före maten och det räckte för islossning även för oss svenskar. Efter middagen inträffade en härlig kulturkrock, eller, jag vill inte kalla det krock - kulturmix är ett bättre ord. Kvinnorna satt och surrade på i köket och i TV-rummet åkte burken på. Ishockey-VM med Sverige-Lettland. I andra perioden smög någon ner och drog igång lite samba på stereon och slog av ljudet på TV:n, jag smålog lite för mig själv och ingen klagade. I hörnet började det dansas samba lite försiktigt. Känslan att titta på hockey till tonerna av samba kändes lustigt fel, fotboll och samba är en sak - men ishockey och samba... nej, helt fel men rätt kul. I tredje perioden åkte burken av helt och kvällen gick över i natt till tonerna av samba. Svensk valborg och jag såg knappt röken av en majbrasa, men kul var det!


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: