torsdag 14 juni 2007

barnvakt...

Just nu är jag barnvakt. En grabb på... hmmm... få se nu... två och ett halv år. En kompis ringde igår och frågade, hustrun kunde inte - afterwork. Äldsta dottern jobbar och yngsta dottern har fotbollsträning. Ingen frågade mig. Hallå - jag kan vara barnvakt fick jag hojta, precis i samma ögonblick som samtalet skulle avslutas... Jag fick påminna om att jag faktiskt har tre barn själv, tonåringar alla tre nu men de har ju varit små.

Så nu har jag lyckats trösta och få tyst på en grinande unge, ledsen för att hans pappa gick genom ytterdörren.

Ok, Pixar får väl en hel del credits för att det hela avlöper smärtfritt...


---
Update: Uppdraget slutfört, objektet överlevde!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man trycker på länken och upp dyker en ELAK JÄVEL TILL HAJ! Har du skrämt livet ur ungen?

rigg sa...

japp ;) Fast modern lät imponerad över att han var så snäll... han vågade väl inget annat!