tisdag 19 juni 2007

jag ratar också metrobloggen

Metro lanserar sin nya bloggtjänst med rubriker om att tjäna pengar och bli känd. Hakke drog i nödbromsen när han kom till det finstilta. Åsa raderade sin efter att hon läste på. Bägge har egna teckningar på sina bloggar, bilder som är deras egna.

Saxar 15 § ur Metros villkor:

15 § Metrobloggen har rätt att utan ersättning publicera material från Bloggens innehåll i andra medier, vilket utan att vara begränsat härtill innefattar tryckt skrift och andra webbplatser, i och från Sverige samt även i utlandet. Metrobloggens rätt till publicering av material från Bloggens innehåll, innefattar rätt att med eller utan redigering presentera hela materialet eller utdrag ur detsamma. Metrobloggen äger vidare rätt att översätta materialet till andra språk inför publicering. Metrobloggen äger rätt att vidareupplåta sin publiceringsrätt enligt denna 15 §.

Användaren skall hålla Metrobloggen skadelöst för eventuella krav som riktas mot Metrobloggen i anledning av sådan publicering.


Nu har jag en helt annan typ av blogg än både Hakkes Gravallvar och Åsas Snusa, mitt material är väl knappast konstnärligt eller unikt och om Metro skulle publicera en bloggpost i Metro eller annat media skulle ge en tillfällig besökstopp och på sikt fler besökare. Ändå lockas jag inte, inte ens av de pengar man eventuellt tjänar. I dagsläget har jag för få besökare för att överhuvudtaget kvalificera mig för utbetalning, skulle jag vilja ha pengar för mitt bloggande är risken stor att jag skriver det som drar läsare och inte det jag själv vill skriva. Jag vill skriva utan press, utan att jaga "sidladdningar"

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: