torsdag 21 juni 2007

coolt!

Dinapengar.se listar de coolaste prylarna genom tiderna. Konsterar att jag inte är så cool, bara ganska lite cool. Har eller har ägt 5 av de 8 mest coola sakerna iallafall. Cool-sak 9 - 20 har jag aldrig haft.

#1 Commodore C64 har jag aldrig ägt, däremot jobbade jag ett tag på ett ställe datoriserat med en sådan. Och ja, jag använde den flitigt!
#2 Mobiltelefon tappat räkningen, brukar hålla i ett år, den förra nödslaktade jag efter ett halvår!
#3 VHS hmm, vem har inte haft en vanlig video? coolt?
#4 Sony Walkman hade jag, några stycken. Världens första lilla bärbara bandspelare med stereoljud. Tidigare hade den populäraste bandspelaren sålt i 15.000 exemplar. Sony krängde 50 miljoner exemplar av sina olika modeller på 10 år.
#7 Digitalkamera. Min har några år på nacken men är hur bra som helst!
#8 U.S. Robotics Sportster K56 modem köpte jag direkt när det kom. Då var det coolt! Surfade i 49 kbps. Skitsnabbt tyckte man då :)

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Maria sa...

Åååh comodore 64... den spelade jag några riktigt roliga och riktigt dåliga spel på! Jäkligt bra musik var det i allafall... rekorderlig blip-blop!