onsdag 27 juni 2007

ful som faan...

För ett par år sedan använde jag ofta en bild av Sam, världens då fulaste hund som visningsbild i messenger. Sam var en Chinese Crested Dog men är numera död och hans efterträdare till titeln är en riktig skönhet i jämförelse. Elwood, en korsning mellan Chinese Crested Dog och Chihuahua korades nyligen till världens fulaste hund i en tävling i Petluma, Kalifornien.


Elwood, 2 år.

Som sagt var, Elwood är en skönhet i jämförelse med Sam som beskrevs såhär efter sin död: "Hans tänder var krokiga och utstående, hans nakna skinn påminde om skinnet på en grillad kyckling och på huvudet hade han endast små tufsar vitt hår"

Grillad kyckling?

Jag har faktiskt haft en Chinese Crested Dog med krokiga tänder och och en hårtofs på skallen en gång i tiden... Fulsnygg, läcker men för galen. Fick lämna tillbaks den.

Andra bloggar om: ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Varför... varför skaffade du en sån hund??

r igg sa...

åsa: Faktiskt bland de läckraste hundar som finns. Normalt sett är de också riktigt snygga (möjligen fulsnygga).

Anonym sa...

Man kan ha den för att skrämma läbbiga barn med.

Anonym sa...

Man kan också skaffa en grillad kycklig. Det är enklare.

rigg sa...

lotta: Kanske det, men såg i artikeln att Sams ägare hade en bild på sig och hunden i en kontaktannons, och fick napp.

lilla blå: en grillad kyckling skulle ha gett mindre trubbel än hunden jag hade :)

Anonym sa...

De säger ju sådan herre sådan hund. Det finns kanske sådan kvinna också? Är det MÖJLIGT?!

rigg sa...

lotta: Säger som Gunde Svan: ingenting är omöjligt.

Anonym sa...

Jag skulle har svårt att sova med moster under sängen så det hade inte funkat för mig iaf. Hade fått för mig att den skulle få spel och käka upp mig. Skulle fått för mig massa olika saker. Kan inte hjälpas. Är säker på att dom är jättesnälla men fantasin lyssnar inte på mig.

r igg sa...

Åsa: Moster under sängen? Jag skulle också ha svårt att sova med en moster under sängen. Ojojoj vad jag skulle fundera på vad hon gör där. *hahaha*

(sorry - kunde inte låta bli)

Anonym sa...

Hahaha... En gång hade jag faktiskt en moster under sängen. När jag bodde his henne hade hon en tendens att gömma sig på k onstiga ställen när jag kom hem. Jag visste att hon var hemma för hennes skor var där. Jag gick runt och så öppnade man tex garderobsdörren och så stod hon där och fnittrade. En gång fnittrade hon under sängen. En gång i duschen... Ja, lite överallt.

rigg sa...

åsa: Skojig moster du har. Misstänker att det är monster under sängen du är rädd för då!