lördag 2 juni 2007

inte riktigt min grej...

En av få musikstilar jag absolut inte kan lyssna på utan att må illa är dansbandsmusik. Jag har svårt att titta på dansbandsbilder också, men då ler jag i alla fall samtidigt som jag mår jag illa.




Egentligen surfade jag in på gamlavykort.nu för att leta rätt på det fulaste vykort jag någonsin har sett, av en oklar anledning var jag för ofokuserad och hamanade på dess dansbandskortavdelning istället. Som om inte det vore nog var jag dum nog att klicka på en länk och fick syn på kortet här nedanför! brrrr...



---
Andra bloggar om:

20 kommentarer:

Anonym sa...

De här bilderna har vi garvat gott åt på jobbet genom åren. Det finns massor på nätet. Det finns t.o.m amerikanska samlare. Roligast var nog när jag fick förklara för mina norska kollegor att dessa bilder/band var på riktigt! De trodde nämligen bara det var nån slags hitte-på-skämt.
Ack ja, detta vårt tunga svenska kulturarv.

M sa...

Gröna västar, rosa skjortor och leende goa gubbar kommer att besöka min mardrömmar ett tag framåt nu :)

Anonym sa...

vad konstigt. jag var helt säker på att jag var inne hos SAOM. Det blev helstruiligt i huvet när jag kollade länkarna och jag undrade varför hon addat Guttaperka nu när han lagt av...

SvenIngvars är skitsöta, att lyssna på också. :)

r igg sa...

lilla blå: det finns en dansbandsbild jag råkade klippa ur en tidning, sedan råkade jag tejpa fast den på kylskåpet på jobbet för flera år sedan som föreställer en samling män i likadana sparkdräkter. De hade varsin färg, typ gul, blå, grön, rosa... Har för mig att det var nån vit detalj kring kragen. Det bland de läskigaste bilder jag har sett. Jag har googlat efter den idag men tyvärr kommer jag inte ihåg vad bandet hette.

Vill ha den bilden!

mattias: det är ju inte min mening att ge mina läsare mardrömmar, men ibland blir det bara så :)

mymlan skulle till saom.blogspot.com men hade kanske huvudvärk så det blev ipren.blogspot.com istället! Så du menar att du surfade in här av misstag? och det vågar du erkänna? Till på köpet påstår du att SvenIngvars är skitsköna att lyssna på... *ler förvirrat*

Evalinn sa...

Tror du att dom här männen idag ser tillbaka på sin ungdom och saknar sin förlorade skönhet, eller har dom helt enkelt blivit snyggare med åren?

Anonym sa...

Har du sett att det finns en bok som heter Sveriges fulaste skivomslag? jag tror i alla fall att den heter det.
Du som gillar Stenmark, har du sett Littel Britan eller Trigger Happy tv?

stella sweden sa...

Villha och villha! Men ok, det ligger något rosa-gult-lila-grönt-blått med vitt på kragen i ett par timmar på min blogg.

Pssst...erkänner att jag kom inte fel, surfade bara på en räkmacka in...

(syftningsfel) ;)

rigg sa...

Evalinn: förhoppningsvis tittar de inte i sina garderober efter undanhängda kläder iallafall :)

D T M: Jag har sett någrra smakprov ur den boken. Little Britain och Trigger Happy tv har jag missat, fast jag gillar brittisk humor. Får väl kolla på YouTube efter smakprov...

Stella Polaris: Bilden du hittade var oxå gräslig, tyvärr var det fel bild men ändå. Varför ska du radera den bloggposten, jag har bestämt mig för att aldrig radera en bloggpost.

Anonym sa...

Hihihi. Det är jätteroligt. Jävligt roligt. Dansband är satans roligt.

rigg sa...

den döde badankan: Hittade ett gravallvarligt svar här ;)

Matilda sa...

Såna bilder är så sköna! Är heller inget fan av dansband, men radioprogrammet Så funkar det hade en programpunkt som hette Kvart i 2 dansen där de hade rotat fram någon knasig och helskön (just för att den var så knasig) dansbandslåt ur radioarkivet. De släppte en best-of skiva och man kan inte låta bli att le när man hör låtar som "Starke Arvid", "Min jojo" och fraser som "jaså du, man ska bli farsa, gråter du, det är ju ball".

Ok, det var nog ingen poäng med denna kommentaren.. =/

rigg sa...

matilda: jodå, det finns visst en poäng med din kommentar.

stella sweden sa...

Snart är BILDEN glömd!

Hmmm...du kommenterade inte mina syfningsfel..."surfade bara på en räkmacka in..."

rigg sa...

stellapolaris: Jag trodde att du surfade på en räkmacka... nej, det gjorde jag inte. Konstaterade att du själv uppmärksammade syftningen.

stationsvakt@gmail.com sa...

Gert Jonnys västar ser ut som fjärilar :-D

rigg sa...

johnny: hahaha... ja det gör de faktiskt!

Maria sa...

Jag samlar på Gert Johnnys... har nog fyra fiiina bilder på gänget! Favoriten är dock denna... de ser ut som skalbaggar i dessa dräkter... misstänker att någons mamma har sytt dem... och så undrar man vem av dem som verkligen är Gert Johnny...

Misstänker att självaste Gert Johnny är han den mörke längst fram och han sjunger och kör turnébussen (det är också hans mamma som sytt skalbaggedräkterna)... killen längst till vänster är den snygge som alla tjejer hänger på i klasar(spelar gitarr), mittenkillen är den blyge (spelar bas) och rödtotten till höger är den som alltid super för mycket och ballar ur (spelar trummor)...

Ja... allt detta har jag funderat på och kommit fram till alldeles själv!

rigg sa...

maria: Jag kan bekräfta en sak ur din berättelse men inte motsäga några andra uppgifter. Der är Gert Jonny som sitter längst fram, eftersom jag inte kan säga emot dig i ngot annat betyder det att din historia är sann (än så länge)

Maria sa...

Åh, hurra... jag kände det på mig!

rigg sa...

maria: grattis till dina enorma kunskaper om Gert Jonnys!